Entradas en galego: stopmotionnow en galego
O proxecto “Stop Motion Agora” presenta recursos, técnicas e materiais educativos en enlaces con contidos en inglés, galego e castelán para que alumnos e docentes de 1o da ESO, ciclos medios para asignaturas de educación plástica e audiovisual, e outros niveis de educación secundaria. O obxectivo é facilitar ao alumnado a creación de contidos propios.
O proxecto “Stop Motion Agora” presenta recursos, técnicas e materiais educativos en enlaces con contidos en inglés, galego e castelán para que alumnos e docentes de 1o da ESO, ciclos medios para asignaturas de educación plástica e audiovisual, e outros niveis de educación secundaria. O obxectivo é facilitar ao alumnado a creación de contidos propios.
Stop motion é unha técnica de rodaxe baseada en continuas tomas
fotográficas, onde cada plano varia lixeiramente do anterior,
creando así a ilusión dunha animación, como nos debuxos animados
e nas curtas con bonecos de plastilina.
A animación realízase cadro a cadro (frames). Variando pouco a
pouco a posición dos bonecos, ou recortes de imaxes ou debuxos,
en cada captura de imaxe, en función do movemento que queiramos
dar e a historia que vaise contar. Cun editor de video ou unha
aplicación informática específica podemos unir os frames para
crear cada secuencia e engadir posteriormente o audio.
Contidos
Dende a web stopmotionnow preséntanse tamén titoriais en formato audiovisual para mostrar dunha forma sinxela recursos técnicos
para a creación dunha animación e unha recompilación de
titoriais para algunhas dás aplicacións informáticas que podemos
utilizar co noso ordenador e que facilitan a creación dunha
animación.
Un percorrido audiovisual pola historia da animación destacando
ás achegas dous seus creadores á técnica stop motion co
visionado de imaxes a través dá historia do cine que permiten
aos estudantes indagar a relación da arte e coa tecnoloxía a
través de creacións animadas con técnicas que experimentan coa
percepción humana e ou fenómeno dá ilusión do movemento.
Programas e aplicacións informáticas para os sistemas
operativos máis utilizados polos usuarios.
Enlaces a webs con contidos educativos relacionados co ensino da narrativa dixital, a linguaxe audiovisual e a semántica da imaxe
en movemento.
Enlaces a contidos de dous dos meus blogs: Taller de Animación e CulturaAudiovisual, creados para o presente proxecto, tamén con paneis en
Pinterest.
Materiais
A partir dos conceptos e coñecementos básicos a impartir sobra a linguaxe narrativa secuencial e audiovisual seguimos cos seguentes pasos:Unha idea a partir dun braing storming (tormenta de ideas)
Un guión ou un storyboard (viñetas que narran ou guión)Unha cámara dixital de fotografía ou un dispositivo móbil que capture imaxes, como un teléfono con cámara ou unha cámara web que suxeitamos nun trípode.
Cartolinas, teas e pinturas para crear escenarios ou fondos. Plastilina, blutack, tesoiras e debuxos para a creación e
manipulación dos personaxes.
Un ordenador no que instalamos ás aplicacións informáticas
(programas ou app) creando copias de seguridade de todos os
pasos.
Unha vez editadas ás secuencias de animación trabajamos a doblaxe dos
personaxes, música ou efectos de son con licenza creative commons, engadidos cun editor de
video, gravando en off sobre a secuencia ou créalos ou merar audio cun editor de audio para posteriormente sincronizalos co video.